donderdag 28 mei 2009

Berdorf Episode 2 & 3.


Berdorf Episode 2.

Partner in crime (Kenji-San) & ik vertrekken richting het zuiden om een uur of half 1 s'nachts. Het weer ziet er niet rooskleurig uit maar wij zijn niet van poppestront. Tom-Tom helpt ons op de weg dus ik verzaak zo af en toe.. (snurk..) 1 tussenstop in Belgie op een niet al te vriendelijk plekje.. . Hier bleven we dus niet al te lang staan en na 4 uur komen we aan op de camping. Verrek het is droog? maar dat hadden ze niet voorspelt! Nog een halve liter Alfa en de tent opzetten ( of ik bedoel uitgooien) Volgende ochtend wakker rond 10 uur door perculator-koffie-aroma. Ik vermoed dat menig klimmer dit verschijnsel kent.Na niet al te lang lopen we naar de rots. Omdat dit het debuut is van Kenji staat er veel moois op hem te wachten. Mijn persoonlijke mening is dat Berdorf tot nu toe 1 van de mooiste klimgebieden is die ik heb gezien. Ik denk dat het een mooie cocktail is van een karakteristiek zandsteen soort, goede verdeling van de massiefjes en een hoop variatie. Vaak is er ook te klimmen als het geregend heeft en deze dag bewijst dat maar weer..

We komen wat bekende gezichten tegen uit de hal en die vertellen ons dat het gister geregend heeft. Toch is de rots droog en warmen we op in een mooie kantroute die "Danielle (6a+)" heet. Daarna lopen we naar "Luftikus (6b)" die ook zeker een aanrader is als Heinz & Willy bezet zijn. Op naar Diable (Daïwel) , eigenlijk voelt het goed aan met setjes inhangen en voordat ik het weet ben ik bij de crux.. maar helaas de pockets zijn nat :( . Eigenwijs dat ik ben doe ik nog wat pogingen maar het word er niet veel beter op.. Kenji doet om de hoek " Spigolo Giallo (6a+)" alleen niet echt volgens origineel recept.. want gaat bovenin de verkeerde kant op en raakt verstrikt.. Na enige tijd reageert er een Belgische meneer die heel subtiel zegt dat hij de de verkeerde hakenlijn is gevolgd (Misschien had hij dit een kwartier geleden kunnen zeggen??>!@<) Maar ok, uiteindelijk beneden was het wel een avontuur. Laten we trouwens die "Marquerite (7a)" is proberen... Maar tot je bijna boven bent komt er een crux die er wel kaas van gegeten heeft, Kenji & ik doen allebei een poging en wel meerdere pogingen op de crux maar het is ons nog een raadsel ( ja dat randje moet je met links hebben maar hoe kom je daar met links???) Ok en precies als ik hem wil uitwerken gaat het regenen, Shit! Echt in 5 minuten is heel het gebied leeg en zijn we nog met ze tweetjes. Lekker naar de camping maar het weer is omgeslagen als de titanic. Donder en Bliksem dit is em.. Terror letterlijk 1 seconde in de regen en je was verzopen. Wij rennen snel naar het soort houten-bankjes-huisje om maar de regen af te wachten., Dan gaan we maar die tricks met de BarleDuc doen. Dit komt later wel op video op dit blog.. Eigenlijk om het kort te houden hebben we lekker gegeten en zijn we gaan slapen.

Dag2.

Droog in de lucht , nat meubilair. Broodje pindakaas met koffie en checken of de rots droog is .. Wat een geluk me project is nog natter !! Dus eigenlijk heb ik een nieuw project "Le Diable Mouillé" Oftewel Nat! Na een hoop geploeter is dan eindelijk de klus geklaard, setjes zijn eruit. Nu even kijken wat wel te klimmen is.. "Mike"? Ja die ken ik van horen zeggen en zien maar eigenlijk nog nooit geprobeerd.. 1ste poging uitwerken - 2de poging klimmen. Beetje van Michiel geleerd , soort luie methode maar werkt goed. Mooie crux ondergreepje voor 2 vingers poot hoog en naar een ledge. Kenji klimt hem ook bijna in poging 2..

Het lijkt alsof we weinig hebben gedaan vandaag maar dat valt mee.. Wat wel zo is, het regent weer en dat is minder.. Weer zo'n zelfde avond alleen is er nog eten over van gisteren. Bier & Slapen , en s'ochtends is Kenji de hort op gegaan terwijl het nog regende ( het heeft heel de nacht geregend ja.. ). Ik wil die tent niet uit maar word er zowat uitgeregend. We vetrekken spullen te pakken, douchen en weg naar Antwerpen. Nog even nieuwe pofzakjes gekocht onderweg en s'avonds dan maar klimmen in Steep. Leuk weekend ondanks de regen waarbij we nog 1 lange dag en 1 wat kortere berperkte dag hebben kunnen klimmen. >^^<


Berdorf Episode 3.

Jawel jawel, een nieuwe aflevering belooft weer veel goeds.. Dit keer met een gele camper van Ford, Joost, Arvid & Anders.. maar nog eventjes geduldd... :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten