donderdag 29 april 2010

LIKE A BAWS!




Na mijn 1ste 7c heb ik een nieuw project uitgezocht 'Devora Hombres' (7c+).Een vrij fysieke route met wat dynamische passen aan het begin, daarna een rust , en hierna krijg je een erg heftige schouderpas gevolgd door een tricky uitklim waarbij je erg moe aankomt.Wel gek dat ik ineens zoiets ga proberen terwijl ik net mijn 1ste 7c geklommen heb, maarja misschien ben ik on fire? Mathieu raad me aan om eerst te kijken of alle passen lukken en het dan goed uit te werken.Passen lukken en ik werk eerst de 1ste helft uit.. Hierna neem ik wat rust en doe ik een poging om de eerste helft in 1x te klimmen.Dit lukt, en nu het 2de gedeelte uitwerken.Hier zitten echter wel de crux gedeeltes. Hierbij denk ik te hebben gevonden hoe het moet maar blijken achter een aantal serieuze pogingen de passen voor mij toch anders te moeten.


Het is nu belangrijk dat ik mezelf ervan kan overtuigen dat ik voorbij de crux kan klimmen in de staat hoe ik daar aankom. Omhoog dan maar weer. Uitgewerkt maar na een poging of 2 nog ben ik kapot. Momenteel overnachten we in de bus op een voetbalveld in Santa Linya en na het klimmen maakt Mathieu vaak een goede maaltijd en drinken we wat wijntjes, s'avonds in de bus kijken we een aflevering House en gaan we slapen.Ik moet ook toegeven dat de dagen erg snel gaan. Je word wakker, ontbijt, pakt spullen en gaat klimmen en voordat je het weet ben je alweer s'avonds bij het voetbalveld en is het donker. Bueno! Back to reality, Mathieu is erg gecranked door ' El Koala' (8b+) Een route met een boulderachtig begin erg op spanning en kleine randjes.De eerste lengte is 8a+/8b en Mathieu wil de 2de lengte er achter aan doen.Mathieu doet een poging aan het begin van de dag en klimt smooth door het hele stuk heen, heel zuur komt hij er bovenin voor de laatste rust uit. Hij kiest eieren voor zijn geld en duikt de hele middag in zijn donsjas. Ik doe nog 1 poging dag maar helaas. Mathieu klimt na dat de zon uit de wand is zijn route zeer beheerst uit! BAM! Zijn 2de 8B+ is binnen.


Mathieu Ceron in 'El Koala'



Voor mij begint te tyd echter stiekem te tikken.. namelijk nog 1 klimdag en dan richting Margalef. Stiekem kan ik hier slecht mee leven en deze dag val ik 2 x na de crux helemaal verzuurd uit de route. Nu begint het toch echt te dringen. We blijven een nachtje extra zodat ik deze ochtend nog mijn laatste pogingen kan trekken. Mathieu gaat naar Balaquer en ik ga met Stefan richting de rots. Ik warm op door tot het 4de setje te klimmen en ga naar beneden. Nu alles op alles.. Ik klim door de crux en weet mijn focus te houden. Voordat ik het weet clip ik de eindhaak in. Bijna te mooi om waar te zijn!

De foto's van mij zijn geschoten door Mathieu Ceron, hij houdt ook zeer regelmatig zijn blog bij op www.MathieuCeron.blogspot.com.

Ik ben net klaar met avond eten in Margalef en zal morgen lekker een rustdag nemen. Ik zal jullie up2deet houden! X


5 opmerkingen:

  1. Die is ook weer binnen! Beter man. Waar zitten jullie jou laatste weken? Alleen Margalef of ook Siurana? Beter dat je fit bent, kan je als je terug bent The Big Easy in de Pfalz doen...en daarna Gamba!!!

    Pease out,
    Michiel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aardig gek koekwaus!

    xx arvid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een maandje paella en chorizo doen wonderen..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yeah lekker hoor Tim :p
    Ik ben ook weer bezig met 6Atjes HA HA HA goed he :p
    Ik ga morgen nr Frankrijk zal ik je f komen opzoeken :p
    Dahaag tot snel x

    BeantwoordenVerwijderen